TOMMIE X

INFÖR MODEVECKAN: Intervju med Josefine Forssjö om FASHION WEAK LOUNGE

image1
I ”Fashion Weak Lounge” på hotellet Nobis kommer man kunna varva ned mellan visningarna.

Vem är du?
– Jag heter Josefine Forssjö och är director för brand partnerships! Jag är 31 år och nyligen hemflyttad från NYC där jag var på Milk Studios och hanterade samarbeten och kommunikation.

Berätta om Fahion Weak Lounge!
– Man blir ju så trött av allt som händer under modeveckan, så många visningar, hög energi och ett överdåd av intryck. Så vi tänkte att vi behöver en plats, ett territorie för alla oss som är en del av veckan – att komma och hänga och piffas upp och hämta ny energi. Vi servar alla med en spådam, manikyrister från Essie, inredning från Layered, ljusterapi av Philips och fin konst från Lumas… och sminkning av YSL och hår av Noir Stockholm. Vi är fullservice.

Hur kommer det sig att det kommer att finnas en spådam där?
– För det är skönt att veta att allt kommer bli bättre såhär i februari.

Kommer det att finnas wi-fi i loungen?
– Ja!

Vilken visning ser du mest fram emot?
– AltewaiSaome.

Vilka som inte visar i år kommer du att sakna mest?
– Ingen, för jag åker till NYC och ser dem!

 

image2